Édes Élet, Édességek

Édes Élet, Édességek, Torta receptek, Torta díszítés

Gluténmentes Somlói Galuska Torta

2019. szeptember 09. 19:47 - testünk-egészségünk

Gluténmentes Somlói Torta

glutenmentes_somloi_galuska.jpg

 

Az egyik nagy kedvenc a Somlói most bemutatkozik gluténmentes formában! Bátran próbáld ki, nem fogyz csalódni!

Gluténmentes Somlói Galuska Torta

 

Hozzávalók:

1 db 8 tojásos piskóta ( 24 cm tortaforma )

Sütöttem, egy 8 tojásos piskótát

8 db tojás

1 csipet só

8 evk. kristálycukor

8 evk. rizsliszt

1 tasak sütőpor

 

Gluténmentes Somlói Galuska Torta Elkészítés:

 

A tojásokat szétválasztjuk.

A sárgáját, fehéredésig keverjük a cukorral. Ha úgy látjuk már jó, szép fényes - és krémes az állaga, akkor felverjük a fehérjét is, egy csipet sóval. Nem szoktam nagyon keményre felverni, mert akkor nem lesz olyan jó a piskóta! 

Ha elkészült, a fehérjéhez hozzákeverjük a cukros masszát, és kanalanként, beletesszük a sütőporral elvegyített lisztet, és óvatosan eldolgozzuk.

24 cm, sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük a masszát, majd előmelegített sütőben, 180 fokon, 40- 45 perc alatt megsütjük.

Amíg sül a piskóta, elkészítjük a krémet.

Nagyon sűrű pudingot főzünk, mégpedig, 1 liter tejhez 4 csomag csokoládés pudingport adunk. ( Haas ) A tejet felforraljuk. (valamennyit szedtem ki egy kis tálba, amiben a pudingporokat csomómentesen kikevertem, majd közben, a melegedő tejhez kevertem.)

A cukrot, szerintem mindenki a szája íze szerint adagolhatja hozzá, én sem igazán méregetem, kb. 10 - 15 dkg-ot keverek a pudinghoz.

Mikor már majdnem kész, adok hozzá 15 dkg mazsolát, 10 -15 dkg durvára darabolt diót, ez így még egyet - kettőt rottyan együtt.

Ha már teljesen besűrűsödik a puding, elzárjuk, és 15 dkg Ramat hozzákeverünk, és addig keverjük a forró pudingban, míg elolvad.

A piskótát kettévágtam, majd az alsó piskóta lapot a formában hagytam, és ráöntöttem még forrón a puding felét. A másik felét pedig, kockákra darabolva dobáltam rá, majd erre jött a maradék csokoládé krém. Amikor már teljesen lehűlt, 3 dl tejszínt ( Meggle ) felvertem, és körbekentem vele, majd darabolt dióval megszórtam, és az olvasztott csokoládét sem hagytam ki, abból is kapott egy keveset! 

Pár óra hűtés után felvágható, de másnap finomabb!

 

 forrás: facebook

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://edesedessegek.blog.hu/api/trackback/id/tr9615055408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása